Mar 11, 2012

11.03.2012

11th March

Ohh, I love this date.
Why?
It is my born day! 

Setiap tahun haruslah menunggu tarikh ni tiba dengan penuh excited. Budget ada orang buat surprise party ke, ada birthday celebration ke, kan?

Belek-belek album masa kecik-kecik, akan nampak gambar saya bersama kek berbentuk nombor 1. Tengok date kat gambar tu, 11.03.1987. Ok. Sah da setahun. Wondering, time tu kat rumah di Taman Pelangi yang ada hanya Abah, Mak, Abang, Dilla dan saya, habis ke makan cake beso camtu?

Selak-selak album lagi, tengok ada lagi birthday celebration saya. Masa tu da pindah Batu Pahat. Dunno time tu saya berapa tahun. But ingat masa tengok video time celebrate my birthday tu, Mak potong kek dan asyik bagi kat semua orang. Last sekali baru birthday girl dapat. Time Mak bagi kek kat orang lain, mata saya asyik tengok je kek yang da diambil orang. Mesti time tu saya fikir bila turn saya nak rasa kek sendiri dan takut kek habis sebab Mak asyik bagi kat orang lain je.

Then the most memorable birthday celebration time kecik-kecik ialah masa saya berumur 5 tahun. Pakai overall Bugs Bunny warna purple, nyanyi lagu 3 Little Ducks sambil berjoget. Then nyanyi dengan Dilla lagu Twinkle-Twinkle Little Star. Ohh, I miss that moment. Mana lah video tu ek.

Then da masuk primary school dan secondary school. Celebration yang biasa-biasa dan tak berapa nak ingat. But masa darjah 5, my best friend, 1st time period masa birthday saya. Hehe. So, sebab tu saya ingat bila time dia akil baligh. 

Masa di MRSM, saya jumpa someone yang lahir sama date dengan saya. We are in the same sport house, same homeroom, same interest and what even weirder is, nombor katil kami dan nombor bilik asrama kami ialah sama. Just blok je yang berbeza. Hehe, Happy Birthday dear Twin!

My 21st Birthday disambut bersama Abah, Mak, Dilla dan family Mary Kay. Time tu kami ada De' Red Jackets Retreat di Port Dickson. Tengah happy-happy time prize giving ceremony, tiba-tiba Dilla bawa keluar birthday cake. Sangat terkejut dan happy. Ramai-ramai nyanyi lagu Happy Birthday buat saya malu-malu la kan. I love them so much! At that time, it was my best birthday celebration ever. 

Tapi, yang paling best sekali birthday celebration setakat ini ialah pada tahun lepas. Kira yang sambutan yang 21 tahun pun boleh kalah. Kenapa? Sebab pada pada tahun lepas, saya bertunang pada hari lahir saya yang ke 25. Itulah hadiah yang paling berharga dalam hidup ;) Tukar usia sekaligus tukar status sekali.

Tahun ni pulak, first time sambut birthday sebagai isteri dan ada suami pulak tu. Tapi tiada birthday celebration yang special. Just makan di Jengkuan dan tengok movie. *kena postpone sebab tak cukup korum. 

Jadi, pada tahun ini, 11.03.2012, saya celebrate 3 occasions;
i) 4 bulan bergelar isteri kepada Mohd. Nasir.
ii) Setahun menyambut ulang tahun pertunangan kami.
iii) 26 tahun bernafas di bumi Allah.
d[^__^]b

Semoga pada hari-hari yang mendatang, saya menjadi insan yang lebih sempurna di sisi Allah SWT. 
Amin.

Lots of Love,



6 comments:

oshinz said...

happy birthday dear..

CikanoT said...

hepi besday! nasir bagi ape? huhu

Fello de Caminero said...

yang potong kek pasti tgk jek kek tu diberi kepada org lain, abg ingat suasana tu.. Haha... lawak lawak...

cahya indah said...

happy birthday dear :)

I kena read twice that paragraph baru I ingat who's your twin kat KKB dulu..hehe. Lupa pulak.

may God bless you.

suddenly I tak sabar nak tunggu my birthday pulak..hehe

wahida said...

happy birthday!

Fello de Caminero said...

** pasti --> pastu