Nov 24, 2011

Jubah dan mortar board

Mengikut tajuk yang berunsur hint, da tentu saya nak cerita pasal convocation kan. Tak kan la masa wedding pulak nak pakai jubah dan mortar board.

Tapi convo siapa? Degree saya belum habis lagi. Convo Diploma da 4 tahun berlalu. Nasir? Sudah tentu salah. Jawapannya ialah, si comel Syed Muhammad Wafiy Alwee yang tamat tadika dan convo nya pada hari ini. I mean petang tadi majlisnya.

The first performance ialah Wafiy jadi nasi. Nasi? Ha a. Jadi nasi dalam lagu Bangau Ohh Bangau. So comel dan kelakar pergerakan Wafiy. Sayang tak record! Just ada gambar je.

Selepas itu ada persembahan dari pelajar-pelajar 4,5 dan 6 tahun Tadika Al-Hidayah dari cawangan Banang Jaya dan Tanah Merah.

Then ada penyampaian sijil dan piala buat semua pelajar. Kira macam convo la kan sebab siap pakai jubah mortar board. Sangat comel!

Well, Wafiy dipilih oleh cikgunya untuk menyampaikan cerita dalam Bahasa Inggeris. Nasib dia tak lupa ;)

Last, semua pelajar menyanyikan lagu 1 Malaysia dan lagu Standing In The Eyes Of The World. *eh ni lagu masa induksi bersama Abang dan Nasir. Hehe

P/s tunggu saya upload video nya ye ;)
wafiy jadi nasi
spot kak D's daughter

2 comments:

oshinz said...

suka lagu standing in the eyes tu... ehem, bila mau upload pic kawen ni? tahniah dah jadi pengantin baru. semoga kekal sampai syurga okeh dear. =)

Muhammad Al-Afiq said...

tahniah wafiey..alaaaa kak sheera, ingat nk update story pasal wedding..nak gak nengok gambo...hahaha.. =D