May 24, 2011

raikan cinta naziha & akmal

Entri kali ni berkisar tentang wedding one of my bffs. Even da nak hampir sebulan, kira masih pengantin baru kan ;)

Namanya Noornaziha Binti Abdul Majid, *kami panggil Naz saja. Dan pasangannya, Mohd Akmal Bin Daud. *yang ni kami panggil Mal.

Bernikah pada 30 April 2011 *sama birthday dengan bff lagi sorang nama Arina dan majlis di rumahnya pada 1 Mei 2011.

Bila cerita bab nikah, rasa nak nangis sebab saya tiada di tempat kejadian time saksi cakap sah! Sebab apa? Sebab saya stuck dalam traffic jem sepanjang highway PLUS dari Kuala Lumpur ke Johor. Nasib ada video dan gambar dari bff yang lain. Time saya sampai tu, Naz dan Mal da selamat jadi suami isteri.

selamat diijab kabul
Da tak sempat, nak buat macam mana kan. So sorry Naz & Mal. T__T

Sementara pasangan pengantin baru sibuk mengambil gambar, kami pun sibuk posing di luar rumah.

1 selamat da. 5 to go~
 Tak lama stay kat rumah Naz, sebab mostly yang lain semua da penat. Nak kena get ready untuk esok pula. *eh bunyi macam kami lak yang nak kawin kan.

Esok nya, 1 Mei 2011, kami berkumpul di rumah Arina before pergi majlis kahwin Ermazahura. Masa pergi rumah Erma, Erma masih pakai baju nikah lagi. Kira baru jadi puan lah ni. Tak stay lama di sana. Jot down note kat guest book, jumpa Erma, jumpa family dia dan beransur pulang. 

Next, kami pergi ke rumah Naz. Orang da mula ramai kat rumah Naz. First sekali mestilah nak tengok pengantin before menjamu selera. Masuk bilik pengantin, tengok Naz da siap di make up. Tema yang digunakan ialah merah dan gold. Nice~

the 3P = pengantin + pelamin + pengapit
wedding cake + cuppies
Makanan kat rumah Naz sangat meriah. Ada kambing golek dan cendol selain makanan wajib nasi minyak dan lauk. Kambing golek dia sangat terbaik ahh. Lembut, manis dan enak! Time kawan-kawan sekolah kahwin, mestilah jumpa kawan-kawan lain yang sama sekolah yang da bertahun-tahun tak jumpa tu kan. Kira da jadi macam mini reunion pula.

tms + tigs gals
Ohh lupa pula nak cerita. Apa yang lain di majlis Naz ni ialah sesiapa yang related to Naz akan diberi tag. Selalunya kan family members je yang pakai. Ni kami yang bff dia pun dapat juga. Siap tulis 'Bride's BFF'. Kalau adik-adik Naz pakai 'Bride's Sister'. So, senang lah para tetamu nak tahu siapa tuan rumah kan.

Sign guest book dan lepak-lepak minum cendol sambil tunggu nak ambil gambar dengan pengantin.

tulisan Arina yang kacak
Sungguh excited bila kawan baik kahwin. Lagi-lagi Naz is the first one. Next in line ialah Arina. 

Buat Naziha & Akmal, 
Semoga kamu berdua berbahagia sampai ke syurga.
Ameen~
Love u lots!

kami dan pengantin

p/s : credit to Aida for the superb photos!
.ohhshera.

No comments: