Jul 20, 2012

Friday the Thirteen

Jumaat minggu lepas, *exactly da seminggu da ni, bumi Batu Pahat disirami hujan yang lebat. Nikmat dan rahmat dari Allah pada hari Jumaat. Sedapnya kalau dapat tidur time-time macam ni. Sejuk dan mendung. Memang malas nak bangun pagi dan bersiap awal-awal. Sure jalan jem, bisik hati.

Luckily, jalan dari BP menghala ke Parit Raja tidak dinaiki banjir. Just the opposite road je air naik. Tinggi juga. Ni gambar nya.

air setinggi divider.
And as expected, traffic jam dekat area Sharp. Slide in pada pukul 8.35 pagi. 

dari Maktab ke Sharp jem nya.
Ohh, the main reason nak update pasal hujan di BP minggu lepas ialah sebab office saya banjir. The front buidling yang kena. Air naik sampai paras buku lali. Nasib x-ray room di bangunan belakang, kalau tidak sure da kena panggil technician buka mesin x-ray.

Keadaan di bangunan depan terasa macam dalam kapal titanic pulak. Dengan air naik secara mendadak, orang kelam kabut selamatkan mesin dialysis, pc dan barang-barang lain ke belakang dan tiba-tiba je gelap gelita tiada bekalan elektrik. Mau tak cuak masa tu. 

Tapi kan, orang sibuk-sibuk selamatkan barang, saya sibuk snap gambar sana sini. Nak masuk buletin kononnya. Tapi alasan sebenar nak update blog. Hehe.

Jadi apa tunggu lagi, mari lihat gambar.

area kaunter
mangsa 'titanic' yang berjaya diselamatkan
da macam singa laut dengan bulu-bulu tu
The sad part is, our 'mers' tidak dapat diselamatkan. Memang tak sempat nak panggil technician untuk bukak kerusi dental ni. Dua bijik tu. The best part is, orang-orang dental boleh berehat la lepas ni.

ohoi airnya.
Hujan sampai ke tengah hari. Da pam air ke kawasan lain tapi air dari kawasan tu, masuk balik ke kawasan yang banjir tadi. Sudahnya, air makin naik ler. 

ini da bercampur dengan air kumbahan, air longkang dan air hujan. erk.
Then petang tu, air da surut sikit. Kemas-kemas ala kadar sebab takut hujan lagi. Tapi emergency room da siap kemas. Takut ada kes sempena MASUM yang sedang berlangsung. Lain-lain kami kemas next week. Bagi tempoh bertenang selama 2 hari, Sabtu dan Ahad. 

kawasan depan kaunter 
emergency room
Then, Isnin lepas, kami da complete kemas Pusat Kesihatan Universiti ni. Siap dapat bench baru kat area depan kaunter. Best juga pengalaman time banjir ni. Just tak boleh blah time tengah meredah banjir, tiba-tiba ada cicak hanyut. Ewww~

Lots of Love, 


No comments: