May 26, 2011

aku jutawan - episode 1

Fuyoo. Da jadi jutawan tu. Hehe. Actually, jadi jutawan bukan lah sebab menang cabutan bertuah atau pun menang peraduan Shell tu. Apa tah lagi menang loteri. Jadi jutawan sebab
...
...
...
...
...
...
jutawan segera
 Sebab duit Ringgit Malaysia sudah ditukar kepada Rupiah.

Ingat tak entri pasal Abah bayarkan ptptn saya sebab nak pergi Jakarta? So, kali ni, saya nk cerita pasal trip ke sana bersama family.

Flight dari LCCT ke Jakarta pada 14 Mei yang lepas. Sampai di Lapangan Terbang Soekarno-Hatta, Jakarta pada pukul 2.15petang waktu Jakarta. 

On the way pergi hotel, nampak sesuatu.

sogo yaw~
Tak tahu pula kat Jakarta pun ada Sogo. Ingat kat Kuala Lumpur je ada. Kelam kabut snap picture macam orang jakun tak pernah nampak Sogo.

Ohh, jalan kat sana sangat lah packed. Traffic jam dan banyak kenderaan yang berhimpit-himpit. Rasa macam nak terlanggar pula. Tapi sangat respect dengan Indonesian drivers sebab dorang tak pentingkan diri sendiri. Ada give and take bila memandu. Tak macam Malaysian drivers. *kesal.

Akhirnya sampai lah ke hotel tempat kami menginap. Best Western Hotel. Abah book online, so dapat rate murah.

Abah dan Mak tengah tunggu turn nak check in
Bilik dia memang best dan superb. Katil dia besar dan selesa. Tidur 1 katil 2 orang pun selesa lagi. Lepas tu, boleh layan tengok TV sampai lebam sebab TV dia ada 41 channels.

bantal merah katil kiri da senget
Masuk bilik, solat dan rehat-rehat sekejap. Lepas maghrib, perut rasa lapar, jadi Abah ajak pergi ManggaDua which is sangat dekat. *jalan kaki pun boleh. Plan nak jalan kaki saja. Baru keluar dari kawasan hotel, hujan turun renyai-renyai. So, kami patah balik ke hotel dan tunggu sampai pukul 8malam sebab hotel ada sediakan shuttle van pergi ke ManggaDua. Sementara nak tunggu pukul 8malam, kami ronda-ronda facilities yang ada kat hotel.

ready to go~
Bila sampai ManggaDua, Abah yang kelaparan terus ajak pergi makan dulu. Makan di food court tapi banyak yang da nak tutup. Abah makan soto daging, Dilla makan mee soto dan saya makan soto banjar.

ni ler rupa soto banjar
After makan, terus turun bawah. Tapi banyak kedai da start tutup. *hampa. Kami hanya sempat pergi ke Raja Factory Outlet saja. Barang-barang kat situ best dan murah. Terfikir juga, original ke tidak. Jawapan pekerja di situ ialah "Ini original Indonesia,"

Pukul 10malam, van yang tadi hantar kami, ambil kami semula. Off to bed after that. Esok ada benda penting yang perlu dilakukan. Jadi, kami perlu rehat yang secukupnya.

.ohhshera.

4 comments:

wahida said...

nk g lah nnt...

cahya indah said...

you g jakarta shopping for the big day skali eyh? berapa rate hotel tu? mcm nak g jugak :p

CikanoT said...

seronoknyer bercutiiiiiiiiiiiiiiiiii

miss shera said...

kak wayda : hr tu airasia punya tiket 10sen je..tapi shahira xdapat book.asek busy jek servernya.
bad : yupyup.kalau xsilap, my dad book thru agoda.u pergi website agoda.dat day masa my dad book ada promotion.xsampai rm150 pernite per room.
cika : best2...!jom bandung lak!