Mar 22, 2011

abcd

Haaa.. Anda mungkin pernah dengar ABC, tapi kali ni saya nak cerita pasal ABCD. 

Apa tu ABCD?
Air Batu Cendol Durian.

Sekarang ni musim durian. Saya ni pula memang sangat-sangat suka durian. Pada hari minggu sebelum saya bertunang tu, abah yang baik hati serta memahami telah membeli durian untuk dimakan beramai-ramai di rumah arwah atok. Jom layan gambar macam mana abah dan Syamim kopek buah durian.

"macamni caranya," kata abah
begitu bersungguh-sungguh syamim tu
ni durian yang mim kopek
Susah betul tengok abah dan Syamim kopek durian. Saya tahu makan je. Yumyum, sedap =) tak caya sedap? Tengok gambar ni.

mata bulat sebab durian sedap.
memperkenalkan wah dan macik siti
Haa.. Ni lah Wah. Wah ialah panggilan opah atau nenek dalam Bahasa Mendeleng. Yang sebelah tu Macik Siti, sepupu mak. Datang dari Ipoh sambil membuat kezutan kepada kami sekeluarga *kecuali mak dan mim yang da tau dari awal. 

Eh, mesti korang nak tau macam mana rupa ABCD tu kan. Taadaa~

ABCD
Cerita disebalik ABCD ni ialah. Sebenarnya abah beli cendol dan ABC. Tapi sebab saya ni pandai sangat, saya campur ABC dan cendol tersebut. Ditambah pulak ada durian, jadi lah Air Batu Cendol Durian. Hehe.

Durian tak cukup, abah kopek lagi.

begitu beriya-iya muka abah kopek durian
Sekian dari saya yang sudah kenyang makan durian.

.ohhshera.

No comments: