Aug 19, 2011

jom jakarta - episode akhir

31 Julai 2011.
Hari ni merupakan hari terakhir di Jakarta. Esok da puasa. Hari terakhir buat apa lagi kalau bukan last minute shopping kan. Since Hotel N1 is just a walking distance to Tanah Abang, amatlah tak patut kalau tak shopping di sini.

Lepas breakfast, kami start berjalan ke Tanah Abang. Jalan sangat sesak dengan kenderaan dan orang. Disebabkan masih awal dan kebanyakkan kedai masih belum buka, Abah nak tunjuk Nasir Masjid Tanah Abang yang terletak di 'Lantai Atap' atau dalam english, Roof Floor.

dari tepi masjid
Abah bagi waktu 3jam je untuk shopping. So, Mak dan saya da decide nak pergi 1 floor je. Concentrate dengan benda yang dicari. Telekung!

the 1st shop yang kami pergi
sulaman yang halus.
Then pergi mencari baju hoodies untuk diri sendiri dan Dilla. Tuptup mak pun nak juga. Jiwa remaja. Hehe. Abah dan Nasir beli kemeja solat untuk adik, Boy dan diri masing-masing. Abah kepenatan, Jadi Mak dan saya je yang berjalan mencari telekung hantaran saya. Manakala Abah dan Nasir duduk. *Abah sampai tertidur.kesian.

Balik hotel, mandi-mandi dan bersiap untuk check out selepas menunaikan Solat Zohor. 

Hotel N1
Budget jalan akan jem, tu yang gerak awal dari hotel. Rupanya kami sampai awal. Lunch di Airport before check in. Saya tak lapar, jadi just makan pisang keju yang hangat diperkatakan kesedapannya. Tapi, bila da rasa, terasa macam biasa saje. Nothing special pun. 

Since masa masih banyak before boarding, kami jalan-jalan di souvenir shops dan duty free shops. Again. Last minute shopping beli souvenir untuk rakan-rakan di Malaysia. *yang lelaki je shopping ye. Maybe nak habiskan duit Rupiah kot. 

aksi Nasir memanggil
Da lah sampai Airport awal, flight delay pula tu. rasa macam, "Eeeee, ruginya sampai awal. Kalau tahu boleh shopping lagi kat Tanah Abang,". Sementara tunggu kapal terbang sampai, main angry bird dulu. ;p 

Naik flight, perut da lapar pula. Lepas makan, baru terasa kepenatan. So, mahu tidur.

That's the end of my 3 days 2 nights trip to Jakarta with my parents and my fiancee. Stressful, hectic and exhausted but at the end of the trip, it was a meaningful trip to me.

bye!

.ohhshera.

No comments: