Aug 10, 2011

jom jakarta - episode satu

Just before Ramadhan, my parents, en.Nasir and me pergi Jakarta. Again! Kali ni untuk settelkan hal yang tertangguh before this. Trip 3hari 2malam ni merupakan trip budget. Kenapa budget? Sebab pergi semata-mata nak settlekan pasal kad, shopping terhad, tidur di hotel biasa-biasa dan kereta sewa yang biasa.

The story goes right this.

29Julai2011

Flight dari KLIA pukul 7.10pagi
pada masa itu, tiket Garuda lagi murah dari AirAsia
Sampai di Lapangan Terbang Soekarno-Hatta, Jakarta lebih kurang pukul 9.00pagi. Pak Nana *driver kami di sana da sedia menanti di ruang menunggu. 
tengah tunggu kereta sampai
First thing first. Settlekan hal kad di Pasar Tebet. Tapi nasib tak berapa baik. Kad belum siap dipacking ke dalam kotak dan Pak Idris belum sampai office. So, shoot ke Jati Negara untuk shopping dengan begitu laju. Jalan ke Jati Negara sangat jam sebab da nak puasa, semua orang sibuk shopping.

Para lelaki pergi solat Jumaat di tingkat atas Jati Negara manakala para wanita memulakan tugas mencari kain yang diburu. Plan asal nak jalan seluruh Jati Negara before membeli. Tapi, last-last pergi ke kedai yang last time datang. Tak larat da nak berjalan. Keadaan panas dan sesak.
tokey Prima Textile yang pakai kemeja putih
Lepas shopping, perut pun lapar. Kami makan di Restoren Beringin berdekatan dengan Jati Negara. After that, heading to Pasar Tebet. 
antara kad yang ada
Fuhh, part ni mencabar sebab tak tahu pula yang kad tu maha berat. Nak bawa balik naik flight rasanya tak terbawa. So, terpaksa cari courier service yang boleh hantar ke Malaysia dengan kadar yang berpatutan. Pula tu Pak Idris tak cukup cetak. Nak tunggu siap cetak makan masa lagi. At this point, semua orang pun stressed out dan nak marah-marah saje.

Tiada keputusan yang paling best buat masa ini untuk membawa balik kad-kad tersebut. Akhirnya, ambil keputusan untuk check in di Hotel N1 di Tanah Abang dulu. Lepas mandi, turun untuk makan di sekitar hotel. For the first time, kami makan di kedai tepi jalan *betul-betul percutian budget. Soto ayam yang sedap tapi, Abah mengalami buang-buang air selepas itu. *perut Abah memang sensitive.

Sebelum tidur, berbincang esok either nak pergi Bandung or Bogor.

Nak tahu kami pergi mana?
Kena tunggu episode seterusnya. Hee~

.ohhshera.

7 comments:

Fello de Caminero said...

dah cetak, ubah plak. Hahaha

cahya indah said...

dear, u da makin cantek ni..glowing habis ;)

miss shera said...

abang : hahaha.tu idea dla
diya : hee.thanxie.blush suda.tp rasa makin dedemuk lak..

Fello de Caminero said...

gambo kat tgh tunggu kereta tu, nasir apehal?? Siap berjaket bagai... Indonesia laa wei. Bukan Kutub utara. Tgk bapak gua dengan mak gua, rilek jek...

miss shera said...

bajet dlm flight sejuk.masuk kete je, da kepanasan bukak jaket.eh jaket tu beli time mula2 g jakarta

cahya indah said...

bride-to-be yang happy la tuh..tak sabar tgk u on wedding day..hehe

miss shera said...

hehehe.maybe.eh mark ur calender tau