Jan 28, 2011

makanan sejuk dan sedap

Memandangkan cuaca di Batu Pahat yang asyik hujan dan sejuk, saya nak cerita pasal satu benda yang sejuk dan sedap. Benda ni sedap dimakan pada waktu hari panas terik. Cuba teka apa dia?

Siapa yang teka air batu campur tadi? Haa, jawapan anda salah. Slurpee juga bukan. Ais krim? Barulah betul ^__^ Sejak-sejak koperasi UTHM sudah beroperasi di belakang bangunan PKU ni, rajinlah juga menabung di sana. Nak keluar pergi 7e jauh sangat.

Semalam cuaca mendung-mendung tapi tak hujan. So ajak Shanaz dan kak Ila pergi koperasi belakang ni. Tengah pilih-pilih ais-krim macam kanak-kanak kecil, datang pula kak Diana menempel sekali. Lepas bayar, lepak di luar koperasi sambil menikmati ice-cream yang sejuk sedap itu.

mak-mak orang dengan ice cream kacang merah
Disebabkan saya bukan mak-mak orang macam kak Diana dan Shanaz, kenalah pilih yang lagi canggih dan menawan hati. Taadaa. Memperkenalkan ice cream pilihan saya.

paddlepop pelangi
Eppp. Jangan gelak. Mesti korang ingat saya pilih cornetto kan? Kan? Kan? Paddlepop pelangi ialah ais krim favourite saya. *sambil nyanyi lagu paddlepop. Selain dari itu, saya suka ice cream solero yang dalam perisa vanila luar perisa lime, ice cream mooo~ dan juga ais krim Malaysia yang dulu harganya seposen je.

Last Monday makan ais krim Malaysia dengan my sis. Tapi dia makan ais krim perisa cendol. *heaven.

Korang pula suka makan ice cream apa?

p/s : kak ila tiada di dalam gambar sebab kak ila tak makan ice cream.

|ohhshera|

10 comments:

Anonymous said...

saya suka eskrim perisa cili.hot n spicy!!

shahirah.alshahab said...

ada ke ice cream perisa tu?

Anonymous said...

ada..sila beli di kedai mak cik pe'ah berhampiran

shahirah.alshahab said...

bila masa pulak makcikpeah bukak kedai?tao dia bawak bas je dulu ;)

iamfeeddazzle said...

sayer suke mam aiskerim magnum~!!..lemak berkrim...di sukai ramai..

shahirah.alshahab said...

wah..magnum ada 2 kan.
yg choc ke yg vanila?

Fello de Caminero said...

mak peah bawak bas.. hahahahh

shahirah.alshahab said...

abg : betul tu.tp shahira naik van pak tauhid jek

babybeba said...

ice cream cendol yg best!

shahirah.alshahab said...

mkn cendol lagi best